Baar

Frustrerend kun je het wel noemen, ja. Ik zit hier pal naast een externe geluidskaart die ik eindelijk over heb weten te halen om ook gewoon op mijn eigen laptop te doen waar ie voor is gemaakt: opnemen wat ik in een microfoon pomp. Maar zomaar, zonder enige waarschuwing, kapt ie ermee. Heel irritant. Wat ik ook doe, het apparaat heeft geen zin meer en wil blijkbaar aan de vrijmibo. In ieder geval weet ik wel dat het ding werkt, alleen nog niet wanneer. Het is in ieder geval gelukt om twee gitaarsporen op te nemen. Op een zeker moment zal de rest van mijn broodnodige brulemissie volgen.

Ondertussen stuurt De Vrouwe een berichtje dat ze onderweg is naar huis. Haar werkweek zit erop. Grote kans dat we dat vanavond met wat afleveringen van Derek vieren. Niet te verwarren met de Duitse krimi Derrick. Heel andere koek.

De maartse zon is uitbundig aanwezig en de wind wakkert hier in dit doodlopende Hellegat met regelmaat een overgevoelig scooteralarm aan. Ook midden in de nacht. Geen probleem. Dat ding werkt een hele riedel aan geluiden af. Over irritant gesproken.

Goed, ik doe nog een kwartiertje een poging om wat wenselijk geluid op te nemen. Lukt het dan nog niet, dan is het pech hebben en geduld oefenen. Dat laatste schijnt uiteindelijk kunst te baren. Dan ben je gewaarschuwd.

#waanvandedag