Beignet

Met alle liefde wens ik vanaf dit podium mijn trouwe en ook minder trouwe publiek een vers nieuw jaar toe. Waarbij gezondheid meer nog dan anders best wel een fijne bonus zou zijn. Strik erom.

Zoals ik al vaker heb geroepen vind ik het ook een beetje gek hoor, dat ene moment met allemaal gedoe eens in de zoveel dagen. Het is het zoveelste hersenspinsel waar wij als mensen nu eenmaal heel sterk in zijn: ergens betekenis aan geven. Met dezelfde overtuiging wens ik je een mooie nieuwe seconde, een prettig nieuw uur, een hartstikke fijne dag, week, maand, eeuw. Of gewoon zoals het uitkomt. Een heel leven lang.

Dus nou ja, omdat we toch iets af te tellen willen hebben en we niet voor niets een rotsvast vertrouwen hebben in dingen als kalenders, lineaire tijd en dergelijke waanbeelden, wil ik niet achterblijven. Laat ik ook eens water bij de azijnwijn doen. Een traditionele oliebol erbij en dan om 00.00 uur zoals we dat hier traditiegetrouw doen een dansje om het nieuwe jaar vrolijk mee af te trappen.

Op naar weer een jaar vol afvragingen, verwensingen, zuurpruimerij en hier en daar een kwinkslag en een korreltje zout. Weet dat ik jullie zeer waardeer. Proost!

#waanvandedag