IJzervreter

...neem nou die schermpjes in de intercity. Er staat bijvoorbeeld op hoe laat de trein op welk station aankomt. De hele route staat erop. En bij grote stations ook op welke andere treinen je kunt overstappen. Zelfs als je gewoon kunt blijven zitten, kun je je helemaal kapot fantaseren over tropische bestemmingen als Alphen aan de Rijn, Veenendaal-De Klomp of Kampen Zuid. Op de schermutselingen zie je tussendoor ook nog wat reclame. NS-wandelingen bijvoorbeeld. Of een festival. Alles cultureel gefactcheckt. Hartstikke leuk. Net als de promotie voor de korting die je krijgt als je zelf je koffiebeker meeneemt naar een Kiosk. Ook mooi. Scheelt een hoop teringzooi als we dat allemaal zouden doen. En geld. Over winst gesproken.

Nu zou ik mijn zeikerige zelf niet zijn als ik me niet zou storen aan een van de voorbijtrekkende filmpjes. Iets met een Urban Festival. Lekker hip gemonteerd met skaters, graffiti, iedereen lol, drankje, hapje en vast ook een semi-legaal drugje voor de ultieme looping. Goed, je kent de riedel wel van dit soort aanprijsfilmpjes. Alles is allemaal leuk en gezellig omdat Leuk en Gezellig nu eenmaal verplicht is. Daarom. Al vond ik de keuze voor het shot met het hapje nogal onsmakelijk. Een stuk dier dat eens lekker werd omgedraaid op een barbecue. Halfgaar, ook dat nog. En lachen joh, iedereen. Typisch urban ook, zo'n dierencrematie.

Nou, verder zijn die dingen aan de muur best oké. Behalve dat ze nogal uit de tijd zijn en geen hond ze nog ziet. Iedereen heeft zijn eigen schermpje al voor z'n vette neus. Inclusief oordopjes én speakerstand.

#waanvandedag #ns #reclame #urban