Lachen naar het vogeltje

U snapt ook vast wel dat het mij hier veel te lang stil is. En ik val in herhaling wanneer ik vertel dat het geen onwil is. Sterker, genoeg dat door mijn hoofd raast en waarvan ik dan denk: log even in, ga typen jongen. Maar ja, dan zit ik natuurlijk precies niet in de buurt van mijn lieftallige schoothond annex digitale typemachine. En zo gaan dagen voorbij zonder een woord in deze put.

Wat er zich onder andere in de afgelopen periode afspeelde in het leven van deze rare vogel: een weekend vol Pasen – waarbij ik nu pas in volle schok besefte dat het op z'n zachtst gezegd geen feest is voor de plantaardigen onder ons. Een feest dat in het teken staat van vallen, opstaan en weer doorgaan – nieuw leven – is eigenlijk niet te rijmen met het doden en mishandelen van onze mededieren zodat we ze op ons bordje kunnen leggen en hun denkbeeldige nageslacht met een lepeltje op de kop tikken. Rare soort zijn we toch.

Los van die ellende was het best een gezellig weekend. Dat begon met een hele beste vrijdag. In de volksmond ook wel goede vrijdag met hoofdletters genoemd. Onderweg naar dochterlief werd ik gebeld door de bieb met een blijde boodschap: vanaf 1 mei mag ik mezelf bibliothecaris noemen. Mooi toch. En ja, ik heb nog veel te leren op dat vlak, maar het begin is er. Daarna een feestelijke lunch met 'die kleine', vervolgens door naar mijn ouders. Daar hebben we nog een potje gekaart als bonus.

Nog voor die fijne vrijdag speelden we op woensdag op een open podium hier in de buurt. Vooraf aten we – nou ja, ik pikte af en toe iets van een bord bij mijn tafelgenoten – in het kader van taste before you waste. Een initiatief waarbij eten wordt opgehaald dat supermarkten niet meer kunnen verkopen omdat de uiterste verkoopdatum er bijna opzit. Tegen donatie (zonder verplichting) krijg je dan een complete veganistische maaltijd.

De zondag na de hoera-vrijdag zaten we na de paasbrunch in de tuin bij mijn schoonouders. Zon op de kop, niks te klagen. Op maandag maakten we nieuwe bandfoto's waar de partner in crime terwijl ik dit typ nog een kritisch opbouwende blik op werpt.

De rest van deze week staat nog bol van rondjes in de bieb en de vrije uitloop van de opleidingsdag. Met zaterdag een 'groene markt' tussen de boeken. Ondergetekende zal daar zijn vuurdoop als gastheer met een glimlach ondergaan.

Goed, dan nu hoppekee in de tijdmachine naar de TopPop-studio. The The. Uncertain Smile.

#waanvandedag