Schuilpadden

Eerst zag ik er eentje, zwemmend in de sloot langs de camping bij het park. Daarna zag ik nummer twee in dezelfde sloot, maar dan een stuk verderop. Op een dikke tak met z'n kop in de zon. Maar er blijken er in ieder geval drie te zijn, want De Vrouwe nam een foto van ze toen ze dicht tegen elkaar aan het zonnen waren op dezelfde dikke tak die eigenlijk meer weg heeft van een halve boomstam. Uiteindelijk zien we slechts de top der dingen en nooit wat er onder de oppervlakte ligt.

Schildpadden dus. In een sloot in het park. En nog behoorlijk aan de maat ook. Ik word er blij van. Sinds ik ze heb gezien hoop ik elke keer ze weer te zien, liefst ook alle drie. Of honderd, ook prima. Tot nu toe ijdele hoop. Ook vandaag, toch een dag voor een zonnebad op een dikke tak die een halve boomstam bleek. Geduld is een zaak van padden met schilden.

Minder vrolijk werd ik toen ik daarnet ontdekte dat de video die ik gisteren deelde zomaar was verdwenen. Raar. Plus dat de losse link (voor de e-mailontvangers onder ons) uitkwam bij iets wat ik nooit van mijn leven zou willen delen. Ik bespaar u de details. Mocht u op die rampzaligheid zijn gestuit, weet dan dat dit volledig buiten mij om is gegaan. Alles is inmiddels weer aangepast, dus een eventuele herkansing zou nu zonder gedoe moeten kunnen. En dat allemaal omdat ik liever geen grote datahandelaren zoals Google nog meer data in handen wens te geven. Dus gebruik ik zo veel als mogelijk alternatieven. Helaas zit daar dus soms zomaar een hik op de lijn. Dat is de keerzijde van het juiste willen doen, het gaat nooit zonder slag of stoot. Toch blijf ik bij voorkeur koppig volharden. Dat u het weet.

Terwijl ik deze ongein neerkalk sluit dochterlief haar laatste examen af. Economie. Nu kan het grote wachten echt beginnen en weten we over twee weken of ze haar diploma heeft, of eerst nog wat moet herkansen. Duim maar mee, misschien helpt het. Zo niet, dan heb je toch maar mooi wat te doen gehad.

Nog maar een liedje doen dan? Vooruit. Omdat alle eindes een begin hebben. An End Has A Start. Editors.

#waanvandedag