Wet en loos

Om maar met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen en voor wie het nog niet wist: morgenmiddag is MANKES van twaalf tot twee live te gast in de uitzending van het radioprogramma Zwaardvis. We zullen in elk uur twee nummers spelen. En dat in de stijl die alle fans zo goed kennen van onze recente huiskamersessie. Leuk als je luistert en om het nog leuker en makkelijker te maken kun je gewoon online via de web player (net rechts uit het midden, bovenaan de website) van Radio Capelle de hele bliksemse boel beluisteren. Hiephoi!

Hoe het vanaf hier verder moet weet ik niet. Oké, dat weet ik nooit. Net zo goed als u ook weet dat ik nooit enig idee heb en maar gewoon begin te typen. Maar waar ik meer op doel is dat het zo'n chaos is in de nieuwsberichtenwereld en de wereld in het algemeen, dat ik van pure keuzestress helemaal dichtsla. Moet ik echt nog een keer roepen dat het op z'n zachtst gezegd misselijkmakend is dat we straks gewoon weer met dezelfde vier partijen doorgaan. Weer vier jaar die Ruttekop die onmogelijk uit te roeien lijkt te zijn. Het is als onkruid. Behalve dan dat ik vind dat wat wij onkruid noemen geen onkruid is. Dat hebben we alleen maar zo bedacht omdat we het met onze sneue monoculturele hersentjes niet nuttig vinden. Zijn we te dom voor.

Zotte boel dus. Dezelfde mafkezen die verantwoordelijk zijn voor jarenlang wanbeleid gaan vrolijk verder alsof er niets aan de hand is. Zelfs nadat nu is gebleken dat willens en wetens de wet is overtreden rondom het 'fraudeopsporingssysteem' rondom de toeslagaffaire. Dat hoef ik u niet te vertellen, u hoort of leest dat ongetwijfeld zelf ook via een of ander nieuwskanaal. Wat een bizarre toestand. Wetten overtreden en dan zonder strafblad gewoon aan de macht blijven. Dit is blijkbaar wat het volk wil, een criminele overheid. De leugen regeert.

Ik maak weer even een bocht. Gisteren van de bieb op weg naar huis weigerde ik van de depressief ogende jongeman het foldertje aan te nemen met daarop de uitnodiging om nu toch echt door Jezus te worden gered. Direct daarna hoorde ik in het voorbijgaan iemand zeggen: “Lieverd, zullen we lopen naar de Mac of gaan we lekker via de McDrive?” Misschien zegt het wel alles over de mensensoort. Nono's in het kwadraat.

Tijd voor de passende afsluiter. Fool. Nadine Shah. Voor wie de schoen past.

#waanvandedag