Zure bom

Komt er eindelijk weer eens een prozaïsch gedicht uit mijn fikken, zit er in de laatste zin, precies die laatste, een domme typvergissing. Tenminste, als je het schrijfwerk via e-mail ontvangt. Zoals ik al vaker heb lopen gillen: online knutsel ik de meeste gekkigheid er alsnog uit zodra mijn in woede ontstoken oog erop valt. Ook nu liep ik dus weer tierend door het huis. En u weet, het is geen enorm huis, een extra handicap als je je frustratie om je eigen sufkoppigheid wilt ventileren. Verder redden we ons in deze ruimte wonderlijk goed. En dat alweer bijna acht jaar. Hallo dan.

Van jaren naar dagen. Onvermijdelijk om weer over Stupid Poetin te beginnen, sorry voor de voorspelbaarheid. Ik bedacht mij net in de trein terug van Almere naar huis dat er van gezichtsverlies voor dit ventje nooit sprake kan zijn. Hij kan onmogelijk toegeven dat het misschien geen goed idee was om landjepik te spelen. Dat staat, zoals ik ons Vlaatje inschat, gelijk aan zelfmoord. Ik geloof niet dat hij daar echt een voorstander van is. Hoewel de enige andere uitweg net zo goed een vorm daarvan is. Opgeven, toegeven is simpelweg geen optie en dus vrees ik oprecht dat hij uiteindelijk op een rode knop drukt. Niet dat die knop echt bestaat – die bestaat alleen in onze verbeelding om de boel een beetje visueel begrijpelijk te maken. Neemt niet weg dat er een procedure is die de boel naar de sodemieter helpt. Het lijkt mij zijn enige optie. Dat alles en iedereen en er dan niet bepaald beter van wordt, dat is voor hem een non-issue. Kan niet anders. Er zal ook heus iets van een veilige schuilplek bestaan voor deze gestoorde man. Ongetwijfeld uitstekend geoutilleerd met allerhande voorraden om een decennia of wat mee toe te kunnen. Om dan na vijftig jaar half ontbonden uit zijn hol te kruipen en alsnog victorie te kraaien. Althans, vermoedelijk zal hij dan wel gemuteerd zijn tot een of ander vogelbekdier of anderszins: toch die lul met vingers.

Nooit gedacht dat ik ooit Doe Maar in deze voor mij heilige echoput zou gooien. De Bom. Heb je nou je zin Vladimir? Eikel.

#waanvandedag