ego echo

boekentip

Je verwacht het niet hè? Net als zijn gekke neefje Bo in Engeland, wil nu ook Geertje uit de EU stappen. Ik zeg: ga je gang jongen, niemand houdt je tegen. Hebben we dat ook maar weer gehad.

Wees gerust, ik zal niet weer beginnen over alle ellende die we planeetbreed massaal over onszelf hebben afgeroepen. No worries. Ik heb, hand op mijn teergevoelig hartje, zojuist een hele riedel aan dat soort prekerij gewist. Ik dacht: jongen, het is vrijdagavond, laat het even los en gun je trouwe lezers een beetje ademruimte. Dus hierbij. Is dat een genereus gebaar of niet? Wou'k maar even zeggen.

Maar ja, wat blijft er dan over op dit moment? Ik zat namelijk wel precies in die vuilspuiterijmodus. Dus dat is even schakelen, u begrijpt.

Weet je, omdat ik vandaag weer gezellig met wat boeken heb lopen gooien en smijten, geef ik u hierbij een leestip mee: Het moois dat we delen (Ish Ait Hamou). Snob als ik ben, heb ik er ook heus wel wat op aan te merken, maar de kern is toch vooral dat u het gewoon moet lezen. Het verhaal heeft een belangrijke en dringende boodschap. Tegelijk rauw en zachtaardig. Over elkaar willen begrijpen, elkaar zien en samen leven. En misschien wel het belangrijkste, ik parafraseer, hoe de haat wint omdat haat alleen verliezers kent. Zeker in deze tijd van het jaar (laat het alsjeblieft snel januari zijn) een boek om jezelf of een ander cadeau te doen. Maar koop 'm dan wel bij je lokale boekwinkel hè?

#boekentip #waanvandedag #brexit #nexit #lezen