ego echo

dailymotion

Ja joh, waarom ook niet. Sinds vandaag een videokanaal: ego echo tv, hoppekee. Je moet toch wat met je leven. Als u zich afvraagt waarom ik in vredesnaam met mijn kop uw beeldscherm moet vullen, dan bent u niet de enige. Toch, in uw geval is er een keuze. Er zit een knop op die TV. Daarom. Toch hoop ik dat u kijkt. Gewoon omdat ik behalve dit geschrijf het gevoel heb dat ik meer kwijt wil. Het nadeel van schrijven is context. Je moet soms zoveel erbij en omheen zetten, dat ik me soms verlies in die letterlijke omstandigheden. Dan gaat juist dat aan de haal met een eventuele boodschap.

Tegelijk: ook op mijn kanaaltje heb ik geen idee. Niet vooraf tenminste. En achteraf is het altijd makkelijk lullen. Net als bij een expositie met een glaasje van het een of ander in je hand. Een beetje brallen over de mogelijke betekenis van een schilderij of beeld. Wat de kunstenaar hiermee bedoelt, welke aanklacht tegen welk conformisme nu weer is bedacht. Dat soort gekoeterwaal. Nou, geloof mij, de meesten doen ook maar gewoon wat in ze opkomt. Het idee wordt vanzelf gesmeed, tijdens of achteraf. Zo gaat dat.

Mijn tv-platform zie ik eveneens als kunstwerk. Bewegend, beeldend werk. Ik wil zien in hoeverre ik echt alles zeg of wanneer ik stiekem toch censureer. Wat is echt en wat niet. Wat is oprecht, wat is ongemakkelijk, wat is onthouding en wat is aangemeten prut. Dus tijdens het praten met mijn lieve vrouw des huizes (de zalvende stem buiten beeld) zal ik ook benoemen wat er allemaal gebeurt. Intern dus. Als ware het therapie. Gezellig in sessie met moi.

Dat klinkt allemaal extreem suf en vaag. En dat is het ook. Er komt van alles voorbij in deze eerste aflevering. Natuurlijk onvermijdelijk die grote, domme overzeese tuinkabouter met het oranje gezicht en zijn gele haartjes. Of zelfs Volkert. Maar ook dingen als begrip voor drijfveren. Politiek, maatschappij, therapie, activisme... het zit er allemaal in. Van hot naar her en weer terug. Of juist niet. En dat allemaal zonder mooie filters, knipjes hier en edits daar. Alles puur en direct. Live, maar dan integraal. Onbewerkt, onbespoten, rauw. Het is zoals het is. Ja, best wel naakt dus.

Fk... Waarom? WHY?? Hell... waar ben ik aan begonnen?

Nou, ga er maar voor zitten, episode 1 van ego echo tv: https://vimeo.com/egoecho

#video #tv #televisie #egoechotv #kanaal #dailymotion #kunst #platform