ego echo

instagram

U moet begrijpen dat het niet altijd heel feestelijk is te leven met een hersenloos deel in mijn hoofd. Het deel dat aan de lopende band flauwe opmerkingen maakt over de meest uiteenlopende dingen. Het deel ook dat continue verbanden legt – zoals nu, excuseert u mij – zonder ook maar enige BHV-kennis te hebben.

Zo las ik dat ons aller hel der hellen Facebook en Instagram nu foto's gaat filteren die (al te extreme) afvalmethoden, afvalproducten en andere marketinggeile dunne shit willen aanprijzen. Er wordt zijdelings heel schattig gesproken over influencers die deze troep met hun neptronies een duimpje of hartje geven. Alleen al het woord influencer is ziekmakend: een onschuldige term voor mensen die zelf geen ziel hebben en zich rijk promoten over de tere rug van de kneedbare hersentjes van onze oogappeltjes. Dealers zijn het. En u, ik, het gepeupel en gedreutel, wij zijn de hongerige junks op zoek naar voedsel dat ons doet vermageren. In zekere zin is het waar, want ons hersenvolume zal zeker niet toenemen naarmate we meer verzanden in de anti sociale media-drift.

Nou, hoe dan ook, het eerste wat mijn oeverloos grappig bedoelende breintje mij visualiseerde bij de woorden afvalmethoden en afvalproducten? Containers, prullenbakken en dergelijke wegwerpmaatschappij. En oké, in deze context van dagelijkse marketingpijn vond ik dat best een beetje grappig. Waarvoor, opnieuw, mijn oprechte excuses.

#waanvandedag #facebook #instagram #marketing #influencer