ego echo

zomervakantie

Interpol is een band. Ze brachten redelijk wat albums uit met daarop best wat goed werk. Aldus deze muzieksnob. Ongetwijfeld zijn de inkomsten door al het gedoe van de laatste vier maanden een beetje teruggelopen en klussen ze nu freelance wat bij. Tenminste, dat was wat ik dacht toen ik las dat Interpol door Iran om hulp is gevraagd bij de arrestatie van Trump. Blijkt Interpol ook een Internationale Politie-organisatie te zijn. Zie je, daarom moet je nooit alleen de koppen lezen. Weer wat geleerd.

Over leren gesproken. De laatste week van toetsen is ingegaan. Deadlines moeten worden gehaald, cijfers gescoord. En dan maar hopen dat je overgaat. Nee, niet ik, ik ben enorm overgaand, maar de bijna 16-jarige dochter die, het moet gezegd, echt haar best doet om het schooljaar een beetje gezellig af te sluiten. Het moet raar lopen als ze na de zomervakantie niet in het examenjaar terechtkomt, maar zoals het gezegde luidt: dans nooit met beren als de weg nog bezaaid ligt met spijkers.

Ook de voor de tweede keer afstuderende (ze heeft in Syriƫ al een literatuurstudie afgerond en is nu bezig met haar eerstegraads bevoegdheid docent Frans) Koerdische klant en inmiddels vriendin, is hard bezig haar scriptie nog voor 2 juli af te krijgen. Daarna kunnen we een bescheiden feestje vieren. Ik vind het nogal wat hoor. Vluchten uit Syriƫ, alles achterlaten, een heel leven op z'n kop, en dan uiteindelijk hier in een nieuwe taal, cultuur en omgeving opnieuw gaan studeren en daarnaast lesgeven op een middelbare school, terwijl de twee kinderen ook nog eens niets tekort komen. Of het allemaal niet ingewikkeld genoeg is, overleden haar moeder en kort daarna haar broer eerder dit jaar. Ik hoop enorm dat ze na volgende week eindelijk de tijd kan nemen om de gekte te verwerken.

Wat mijzelf betreft, ik maak na deze week waarschijnlijk een bescheiden pas op de plaats. Met een huppeltje erbij. Een dag of twee. Langer houd ik het toch niet vol. Want het is allemaal leuk hoor, al dat afronden, maar het is ook verdraaid vermoeiend. Of misschien schrijf ik mij wel in voor een zomercursus 'levend varkens verbranden in kokend water'. Schijnt enorm hot te zijn momenteel.

Hoera. De mens en het leven. Vol met idioterie. Leuk, grappig, mooi en schokkend triest.

#waanvandedag #studie #interpol #nieuws #zomervakantie #100DaysToOffload