ego echo

bondscoach

Ik las dat ex-bondscoach Koeman is aangekomen in Barcelona. Dat krijg je van zo'n snoepreisje.

Mijn gevoelens ten opzichte van de edele voetbalsport zijn op z'n minst dubbel. Het spel op zich vind ik erg leuk. Zelf ook nog fanatiek gedaan, met name in de zaal. En als ik een keer per jaar een flinke trap tegen een bal geef, dan doe ik dat nog steeds met heel veel plezier. Ondanks mijn gebrekkige motoriek en techniek. Ik was een noeste arbeider, een stofzuiger, maar ook een goaltjesdief. Over het algemeen met meer geluk dan wijsheid, dat spreekt voor zich.

Dus ja, leuk spel. Maar dan houdt het wel op. Het is volledig uit de klauwen gelopen met dat geren achter een knikker. Wat een ongelooflijke waanzin. Al dat geld, al die miljarden en bizarre 'belangen' die omgaan in een fictieve topsport. Het slaat echt helemaal nergens op. Natuurlijk is dit geen nieuws, ieder weldenkend mens heeft hier de hersentjes al over gepijnigd om vervolgens met gepaste schroom de keel schor te juichen. Het is in ieder geval de reden dat ik geen 'grote' competities volg, want dan kun je net zo goed reclameblokken gaan kijken. Wandelende reclamezuilen zijn het. Met rare kapseltjes, opgepompte lijfjes en overal suffe plakplaatjes. Volgevreten idioten met een grote bek die denken dat ze god (v/m) zijn. En u en ik weten: die bestaat niet.

Dat is lekker dan, een voetbalverhaaltje. Zonde van de tijd, het getyp, de stroom en de schrikbarende hoeveelheid CO2-uitstoot die per bit de verzuurde lucht ingaat. Ik vermoed dat ik een punt wil maken. Waarom zou ik anders los gaan met een oeverloos verhaal over de meest achterlijke wereld die ik, dat is geen geheim, ook in mijn bloed heb. Nou, laat duidelijk zijn dat zodra de club die ik support wordt overgenomen door een schimmig miljoenenbedrijf of een geflipte oliebaron, dat ik per direct de steunstekker eruit trek. Dan houdt het echt op en beperk ik mij alleen nog tot de jaarlijkse particuliere draafpartij ergens op een heuvel in de Ardennen.

Overigens, waar het hier over voetbal gaat, kun je ook wielrennen, autoracen of elk andere over de kling gejaagde, milieuverziekende, mensen uitbuitende, manipulerende multinationale marketingstrategie lezen. De ware sport is allang dood en begraven. Lang leve de waanzin.

#waanvandedag #voetbal #bondscoach #god #sport #100DaysToOffload