ego echo

diy

Ik was ineens enorm geïnspireerd. Waardoor wist ik niet, maar het stroomde, bruiste, vloeide. De energie was niet te stoppen. Gelukkig niet, zeg. Er moest worden gecreëerd!

Ik wilde bouwen. Zagen, hakken, lijmen, spijkeren, schroeven, schaven en schuren. Ik hunkerde naar de geur van vers schaafsel, rondvliegende snippers en splinters in mijn grove werkklauwen. Niks handschoenen, niks veiligheidsbril, niks bescherming; met m'n blote poten, zwetende kop en rochelende hoest zou ik klussen klaren waar je U tegen zegt. Ja, met een hoofdletter, godeliekesverdomme!

Het enige wat ik zo snel mogelijk nodig had was materiaal. Bomen, takken, onbewerkt of toch bewerkt, vervuild, schoon. Het maakte niet uit, ik zou tenslotte alles naar mijn hand zetten. Scheppen, maken, produceren, whatever. Noem het maar wat. Op zoek dus, op zoek naar dat spul en vlug een beetje. Maar waar...? Wacht!

Ja, ik had bij de ingang van het park hier verderop een geel opvallend bord gezien, een aanwijzing. Het moest daar voor het oprapen liggen, kon niet anders. Daar moest ik heen, kom mee!

Ha! Kijk, zie je wel, ik wist het! Het stond er duidelijk: “hout 1,5 meter afstand”.

#waanvandedag #anderhalvemetersamenleving #virus #dhz #diy

Nou, dat wordt spierpijn morgen. En overmorgen. Als je op de leeftijd bent dat je lijfje na jaren van arbeidsintensief en mentaal rekbaar uitwonen de nodige haperingen heeft en je dan doodleuk en gezellig een dag lang gaat lopen sjouwen en slepen, sleuren en pleuren, ja, dan vraag je om stramme dagen. Eigen bult, dikke schuld.

Maar, lieve lezers, zonder verder te klagen en zeuren: het is voor een goed doel. We zijn begonnen met de opname van een nieuwe videoclip. Het kost als kunstige doe-het-zelvers wat voorbereiding, planning en gedoe, maar dan kun je uiteindelijk echt aan de slag.

Op moment van schrijven zit vrouwlief de beelden alvast op waarde te schatten en de schat doet dat met een dikke glimlach. Nou, dan weet je dat het dik in orde is. Ik moet toegeven, het was ook een prima en productief dagje en het resultaat is oprecht veelbelovend. Komende week gaan we verder; mijn zielige lichaampje heeft het ergste vandaag te verduren gehad, dus ik kijk er met frisse zin naar uit. Hiephoi en in de gloria!

#muziek #video #mankes #kunst #diy