ego echo

paraciteren

Pap, wat doen die stenen daar? – Oh, daar liggen allemaal dode mensen onder. Echt? Allemaal dode mensen? – Ja, echt. Dat is een begraafplaats. Daar ga je heen als dood bent. Oh (...) Maar ik ben niet dood. – Nee, jij niet. Gelukkig maar hè? Ja, gelukkig maar (...) Maar, pap, waarom gaan wij daar nu dan naartoe?

#paraciteren

Je kunt op de trefwoorden (hashtags) hieronder klikken om alle schrijfwaar per categorie te zien of gebruik het zoekveld (dank #DuckDuckGo!).

#gedicht #proza #waanvandedag #muziek #beeld #archief #paraciteren #verspreekwoorden #korteverhalen #politiek #radio

“Oh, gelukkig, eindelijk weer het gevoel dat ik bijna thuis ben! Ja, ik lette dus niet bij het instappen daarnet in Amsterdam en dacht dat er Almere op het bord stond, maar dat was dus Arnhem, bleek dus toen ik allang in de trein zat. Nou, en toen was ik dus ineens in Utrecht. Dat is geen Almere. En nu dus weer in Amsterdam. Is ook geen Almere, maar het voelt alweer een stuk dichter bij huis. Ik had ook in Utrecht kunnen wachten op de rechtstreekse trein naar huis, maar dan moest ik nog bijna drie kwartier wachten. Dat zag ik echt even niet zitten, dus dan maar via Amsterdam naar Almere. Nee, klopt inderdaad, wachten is niet tof om deze tijd, dus beter zo. Het schiet nu tenminste op, of nou ja, Amsterdam is al bijna Almere, toch? Haha! Ja, dank je, jullie ook wel thuis hè? Doei!”

#paraciteren

“Oh, ja, wacht, op die overzichtsslide bedoel je, ja, dat is een hele goede challenge van jou, maar daar hebben we dus besloten dat we daar alles in euro’s zetten zodat we dat dan in een andere tabel kunnen converten naar een volume op die andere slide, dus ja, precies, dat is heel scherp gechallenged man, goed om hier nog even over te sparren!”

#paraciteren